Veelgestelde vragen

Tamoil Tankstations

Graag zou ik een overzicht hebben van alle Tamoil tankstations in Nederland. Waar kan ik dit overzicht vinden?

Gebruik hiervoor de ‘Tamoil pomplocator’ bovenaan de pagina voor een actueel overzicht van de Tamoil tankstations. Selecteer op postcode of plaatsnaam.

Ik heb getankt en zie dat er een hoger bedrag is afgeschreven of gereserveerd. Hoe zit dat?

Bij onbemand tanken wordt altijd een reservering gemaakt op het moment dat u een bankpas of creditcard aanbiedt, zodat de pomp vrijgegeven kan worden. Dit reserveringsbedrag bedraagt maximaal € 150,= en komt voort uit Europese afspraken die hierover zijn gemaakt. Nadat u getankt hebt, wordt alleen het uiteindelijke bedrag definitief afgeschreven. De reservering komt vervolgens automatisch te vervallen.

Over het algemeen merkt u hier niets van. Na enkele minuten wordt de reservering meteen gecorrigeerd naar het werkelijke bedrag van uw transactie. Helaas komt het soms voor dat een reservering bij de bank blijft hangen. Tot onze spijt kunnen wij hier niets aan doen. Het gereserveerde bedrag wordt namelijk niet door Tamoil ‘vastgehouden’.

De oplossing

Onze ervaring is dat de correctie uiteindelijk altijd wordt doorgevoerd. Het is alleen niet duidelijk wanneer. Mocht er na 24 uur geen correctie hebben plaatsgevonden adviseren wij u contact op te nemen met uw bank. Voor aanvullende informatie kunnen zij uiteraard contact met ons opnemen (telefoonnummer 088 – 400 73 00). Wij merken dat service medewerkers van banken niet altijd goed op de hoogte zijn van deze problemen.

Bij betalingen met een creditcard (VISA/AMEX/ECMC) duurt deze verwerking overigens langer. Is er sprake van een betaling in het buitenland of met een buitenlandse creditcard dan kan het zelfs een week duren voordat de bedragen worden gecorrigeerd.

Het is goed om een bon van de transactie te kunnen laten zien. Mocht u geen bon hebben, dan kunnen wij deze voor u opvragen. Wanneer u ons een e-mailbericht stuurt met daarin plaats, datum/tijd, product en bedrag, zorgen wij dat u alsnog een transactie bon krijgt.

Waar is het dichtstbijzijnde Tamoil tankstation?

Op de pagina Tankstations bovenaan deze pagina vindt u altijd een actueel overzicht van de Tamoil tankstations. Selecteer op postcode of plaatsnaam.

Kan ik bij Tamoil tolkaarten kopen voor België?

Ja, er zijn op 3 Tamoil tankstations automaten geplaatst waar u een tolkaart voor België kunt aanschaffen. U vindt de automaten bij:

  • Tamoil tankstation De Barrier, Barrier 14, 5571 TV Bergeijk
  • Tamoil Express Hoogerheide, Middenweg 2, 4631 ST Hoogerheide
  • Tamoil tankstation Den Hoek, Turnhoutseweg 32a, 5541 NZ Reusel
Heeft Tamoil een klachtenregeling?

Wij doen er alles aan om onze klanten tevreden te stellen en u te bieden wat u vraagt. Als u toch ontevreden bent over onze dienstverlening en u wilt daarover een klacht indienen, dan helpen wij u hier graag bij. Onze klachtenprocedure vindt u op onze website.

Tamoil Euro 95 (E10)

Wat is E10?

E10 is benzine waar tot maximaal 10% duurzame bio-ethanol in zit. De “E” staat voor bio-ethanol. De 10 staat voor het maximale percentage. E10 is alleen geschikt voor benzinevoertuigen. Wat bio-ethanol is, leest u verderop. Tamoil biedt E10 aan in de vorm van Euro 95 (E10).

Hoe herken ik E10 brandstof bij het tankstation?

Sinds oktober 2018 zijn alle brandstoffenstickers in heel Europa gelijk. U herkent E10-benzine aan de sticker op het tankpistool, op het etiket van de tankzuil en de tankvulopening.

Wat moet ik doen voor ik E10 tank?

Meer dan 9 op de 10 benzinevoertuigen kunnen op E10 rijden. In de handleiding staat of uw voertuig geschikt is voor E10. Sinds oktober 2018 moet er bij nieuwe voertuigen aan de binnenkant van de tankklep staan of zij op E10 kunnen rijden. U kunt het ook navragen bij uw garagebedrijf of checken op www.e10check.nl.

Kan ik geen E10 tanken als E10check.nl dat afraadt?

Eén keer verkeerd tanken met E10 levert geen schade op aan uw voertuig. Laat in dit geval de E10-benzine niet langdurig in de tank. Tank de volgende keer de juiste brandstof.

Wat is bio-ethanol?

Bio-ethanol is alcohol gemaakt uit landbouwgewassen en/of afval. Het is een biobrandstof en moet voldoen aan Europese duurzaamheidsregels.

Is bio-ethanol in benzine nieuw in Nederland?

De inzet van bio-ethanol in benzine is niet nieuw. In Nederland tanken we al E5-benzine. Hieraan is al tot maximaal 5% bio-ethanol toegevoegd. In onze buurlanden is E10 al op veel tankstations te krijgen.

Waarom introduceert Nederland E10?

Het introduceren van E10 in Nederland zorgt ervoor dat de CO2-uitstoot van benzine minder wordt. Door biobrandstof toe te voegen zijn minder fossiele brandstoffen nodig. En dat helpt de CO2-uitstoot te verminderen.

Waar komt bio-ethanol vandaan?

Bijna alle bio-ethanol, die in Nederland wordt gebruikt, is gemaakt in Europa. De grootste Europese bio-ethanolfabriek staat in Rotterdam.

Bij het tanken zie ik naast E10 en E5 ook de getallen 95 en 98. Wat betekent dit?

De getallen 95 en 98 staan voor het octaangetal in benzine. Het octaangetal is altijd genoemd, ook bij E10 en E5. Tank in ieder geval geen benzine met een octaangetal lager dan voorgeschreven om motorschade te voorkomen. In Nederland komt een lager octaangetal dan 95 niet voor, maar in het buitenland soms wel.

Verdwijnt E5 benzine?

Deze benzine blijft gewoon te koop. Tankstations in heel Nederland mogen altijd een alternatief voor E10 benzine verkopen. Op de meeste Tamoil tankstations biedt Tamoil E5 aan in de vorm van Superplus98 (E5).

Mag ik E10 vermengen met E5 benzine?

Jazeker. Het is wel belangrijk dat het voertuig geschikt is voor E10 brandstof. Doe de E10-check op www.e10check.nl. Elk benzinevoertuig dat geschikt is voor E10 kan altijd E5 gebruiken.

Neste MY Renewable Diesel

Wat is Neste MY Renewable Diesel?

Neste MY Renewable Diesel is een HVO, een Hydrotreated Vegetable Oil, die volledig wordt geproduceerd uit hernieuwbare en duurzame grondstoffen. Zo is deze diesel geheel fossielvrij en CO2-neutraal. De uitlaatgassen zijn emissiearm en de brandstof is biologisch afbreekbaar. Neste MY Renewable Diesel wordt gemaakt van afval- en reststoffen. De grondstoffen gaan daarom niet ten koste van de voedselketen, maar hebben altijd eerst een voedseldoel gediend. Een schoolvoorbeeld van een verantwoorde deelname aan de circulaire economie. Ook is Neste MY Renewable Diesel het hele jaar door winterbestendig.

Waar wordt Neste MY Renewable Diesel van gemaakt?

Neste MY Renewable Diesel wordt gemaakt van afval- en reststoffen en is daarom een circulair product. Het afvalproduct bestaat uit resten van plantaardige oliën uit de voedingsmiddelenindustrie. In deze sector wordt heel veel gebruik gemaakt van plantaardige oliën voor voedselbereiding. Alle plantaardige afvalolie producten die daarbij vrijkomen, kunnen wij gebruiken als grondstof voor Neste MY Renewable Diesel.

Is Neste MY Renewable Diesel geschikt voor mijn motor?

Of uw voertuig vrijgegeven is voor HVO brandstoffen vindt u in de handleiding van uw auto. Mocht u twijfelen neem dan contact op met uw dealer of de fabrikant. In de Scandinavische landen, Amerika en Canada rijdt het overgrote deel aan dieselvoertuigen ook op dit product. Daar noemen ze het HVO.

Waar kan ik Neste MY Renewable Diesel tanken?

Neste MY Renewable Diesel is op de volgende Tamoil stations te verkrijgen: Akkrum, Alkmaar, Beesd, Den Haag, Drachten, Heerlen, Hilversum, Leeuwarden, Marrum (Fr.), Scheemda, Suameer, Winsum en Wolvega.

Wat doet Neste MY Renewable Diesel met het AdBlue verbruik?

AdBlue is een product wat uit water bestaat met een beetje ureum. Dit kun je niet gebruiken als brandstof. Het heeft als doel om de NOx (stikstofoxide) te reduceren. Neste MY Renewable Diesel is een brandstof en heeft een lagere NOx uitstoot dan fossiele diesel bij verbranding (stikstofoxide). De reductie hiervan verschilt per motor en kan variëren van 3% tot 20%. De AdBlue systemen meten de hoeveelheid NOx in het uitlaatsysteem. De AdBlue wordt ingespoten om de uitstoot van NOx te reduceren. Wanneer ze minder NOx meten wordt er minder AdBlue ingespoten.

Tamoil Tankpas

Hoe vraag ik een Tamoil tankpas aan?

Op de pagina Tankpas vindt u alle informatie over het aanvragen van een Tamoil tankpas. Hier kunt u ook het aanvraagformulier downloaden.

Krijg ik extra korting met de Tamoil tankpas?

Afhankelijk van de lokale omstandigheden en het aantal liters wat u per jaar bij ons tankt, kan er een kortingsafspraak gemaakt worden.

Mijn Tamoil tankpas is gestolen/ben ik verloren. Wat moet ik doen?

U kunt uw tankpas 24/7 blokkeren via de klantportal. Tijdens kantooruren kan dit uiteraard ook via de Tamoil Customer Service via telefoonnummer 088-4007300. Houd uw debiteur- of kaartnummer bij de hand voor een snelle afwikkeling. Een debiteurnummer vindt u rechtsboven op de factuur. Het kaartnummer vindt u altijd terug op de tankbon.

Mijn Tamoil tankpas is na 3x een verkeerde pincode intoetsen geblokkeerd. Wat moet ik doen?

Wanneer u drie keer een verkeerde pincode intoetst, wordt uw Tamoil tankpas automatisch voor 24 uur geblokkeerd. Na het verstrijken van deze tijd kunt u de kaart weer gebruiken. Mocht u de pincode vergeten zijn, neem dan tijdens kantooruren contact op met de Tamoil Customer Service via telefoonnummer 088-4007300. Houdt u alstublieft uw kaartnummer bij de hand? Dan kunnen wij u snel helpen.

Mijn Tamoil tankpas geeft bij aanbieding op de tankautomaat een foutcode. Wat betekent dit?

Neem contact op met de Tamoil Customer Service. Wij zijn tijdens kantooruren bereikbaar op telefoonnummer 088 – 400 73 00. Houdt u alstublieft uw kaartnummer bij de hand, zodat wij uw gegevens kunnen opvragen in ons systeem.

Waarom heeft mijn Tamoil tankpas een limiet?

Tot onze spijt worden ook tankpassen geskimmet en/of misbruikt. Om een eventuele schade bij misbruik zo klein mogelijk te houden, heeft Tamoil Nederland een limietensysteem ontwikkeld. De limiet is afhankelijk van het aantal malen dat u per dag en per week tankt en wordt eenmalig vastgesteld.

Mocht de limiet van uw tankpas niet toereikend zijn, neem dan even contact met ons op via 088-4007300. In overleg kan een kaartlimiet zowel naar boven als naar beneden aangepast worden.

Waar kan ik terecht met mijn Tamoil tankpas?

Op de pagina Tankstations vindt u welk tankstation het dichtst bij u in de buurt is. Naast de Tamoil tankstations kunt u ook terecht bij een aantal locaties van andere merken, waarmee Tamoil een samenwerkingsverband is aangegaan. Tevens kunt u zien welke producten en services beschikbaar zijn.

Kan ik mijn Sakko tankpas blijven gebruiken?

Ja, de Sakko tankpas wordt geaccepteerd op alle Tamoil tankstations (m.u.v. de dealerlocaties). Er worden echter geen nieuwe Sakko tankpassen meer uitgegeven. In geval van verlies, diefstal of defect wordt uw tankpas vervangen door een Tamoil tankpas. U ontvangt dan eenmalig een nieuwe pincode i.v.m. een andere wijze van coderen.

SEPA

Waarom vraagt Tamoil om een doorlopende zakelijke SEPA incasso?

Tamoil is van mening dat een doorlopende zakelijke incasso het beste past bij de verkoop van brandstoffen via de Tamoil tankpas. Daarnaast sluit dit het beste aan bij de geldende algemene voorwaarden van deze tankpas.

Kan ik een doorlopende zakelijke SEPA incasso terug laten boeken?

Terugboeken is niet mogelijk, nadat de incasso heeft plaatsgevonden. U hebt echter wel weigerrecht. Wanneer u het niet eens bent met de factuur dan kunt u de incasso tot 1 dag voor de incassodatum tegenhouden.

Mocht achteraf blijken dat een factuur niet juist is, corrigeren wij de factuur en storten wij te veel betaalde bedrag terug.

Ik heb twee formulieren ontvangen, maar welk formulier moet ik retour sturen?

Het machtigingsformulier doorlopende zakelijke SEPA incasso ontvangen we graag ondertekend retour.

Het tweede formulier is het registratieformulier waarmee u de nieuwe machtiging meldt bij uw bank. Na verwerking ontvangt u van de bank hiervan een bevestiging. Graag ontvangen wij een kopie van deze bevestiging.

Ik wil de nieuwe incasso online registreren. Wat moet ik invullen bij kenmerk machtiging?

Het kenmerk voor de machtiging is altijd het mandaat-id dat u van Tamoil hebt ontvangen.

Mag ik de formulieren ook retour mailen?

Helaas hebben we nog altijd een ‘natte’ handtekening nodig. Dat betekent dat het formulier ook per post geretourneerd moet worden.

Ik kan bij mijn bank geen zakelijke incasso registreren. Wat nu?

Neem even contact met ons op via 088 – 400 7300, zodat we een passende oplossing kunnen zoeken.

Op het registratieformulier staat geen maximumbedrag ingevuld. Hier ben ik het niet mee eens. Hoe nu verder?

Wij zullen nooit een hoger bedrag incasseren dan op uw factuur staat vermeld. Uiteraard is een maximum incasso wel bespreekbaar. U kunt ons bereiken via telefoonnummer 088 – 400 73 00. Op basis van uw brandstofafname kunnen we direct telefonisch een nieuwe bedrag afspreken.

Brandstofprijzen

Wat zijn de actuele adviesprijzen?

De actuele Tamoil adviesprijzen vindt u op de pagina Prijzen op deze website.

Hoe bepaalt Tamoil haar adviesprijzen?

Wij kopen onze brandstoffen in op de daarvoor bestaande markt. Alle belangrijke brandstoffen kennen beursnoteringen (in dollars). Zowel fluctuaties in de dollarkoersen als fluctuaties in de basisprijs in dollars hebben effect op onze inkoopprijs. Dagelijks worden onze adviesprijzen aangepast aan de ontwikkelingen op de inkoopmarkt. Daarnaast worden kosten als accijnzen en BTW doorbelast en aan de overheid afgedragen.

Kan er verschil zitten in prijsstelling tussen Tamoil stations en die van de concurrenten?

De pompprijzen op onze stations worden bepaald op basis van pompprijzen van omliggende concurrerende stations. Dit kan betekenen dat zelfs op bepaalde stations van Tamoil binnen dezelfde gemeente prijsverschillen zitten. Ook voeren wij regelmatig actieprijzen op verschillende stations, net als dat onze concurrenten dat doen. Dat betekent dat de pompprijzen bij de ene Tamoil locatie soms scherper zijn dan op een ander Tamoil station.

Onbemand tanken

Waarom zien we tegenwoordig meer onbemande tankstations dan voorheen?

Hiervoor zijn twee belangrijke redenen:

  1. De techniek maakt het steeds beter mogelijk om tankstations onbemand te kunnen beheren;
  2. Een onbemand tankstation kan vaak goedkoper worden beheerd dan een bemand station, dit voordeel wordt veelal in de vorm van hogere kortingen aan de consument doorgegeven.
Is onbemand tanken veilig?

In samenwerking met de banken zijn de laatste jaren regelmatig aanpassingen aan de tankautomaten doorgevoerd die fraude met betaalpassen zo goed als onmogelijk moeten maken. Wij blijfven hierbij scherp op skimming letten door dagelijks een visuele controle uit te voeren op afwijkingen en waar nodig een nieuwe aanpassing aan de tankautomaat te doen.

Als u desondanks iets raars opvalt aan de tankautomaat of in de omgeving daarvan (personen die proberen mee te kijken, rare of onbekende onderdelen op of aan de automaat), neem dan alstublieft direct contact met ons op via 088 – 400 7300.

Hoe werkt onbemand tanken?

Tanken via de tankautomaat is niet alleen voordelig, maar ook eenvoudig. Als u de volgende instructies volgt, tankt u altijd snel, veilig en voordelig!

  • Voer uw bank-/giropas in
  • Toets uw pincode in
  • Volg daarna de instructies op het scherm
  • U kunt tanken
  • Wilt u een bon, voert u dan nogmaals uw bank-/giropas in
  • U kunt weer voordelig op weg!

Afhankelijk van de aanwezige apparatuur op het tankstation kan deze instructie iets afwijken. Volg altijd de aanwezige instructies op het tankstation.

Kan onbemand tanken ook op bemande tankstations?

Ja, vrijwel alle Tamoil tankstations beschikken over een tankautomaat waar u buiten openingstijden van de shop terecht kunt.

Ik heb getankt en zie dat er een hoger bedrag is afgeschreven of gereserveerd. Hoe zit dat?

Wij weten vooraf niet het exacte bedrag van uw tankbeurt. Daarom kan uw bank voordat u tankt maximaal € 150,= reserveren. Kort na het tanken wordt dit met het bedrag van uw tankbeurt verrekend en geeft de bank de rest van het gereserveerde bedrag weer vrij. Heeft u vragen? Neem dan contact op met uw bank.

Tanken in het buitenland

Ik heb bij Tamoil in Italië getankt, maar i.p.v. wisselgeld heb ik een bonnetje gekregen. Kan ik dit bonnetje alsnog verzilveren?

Ja, dat kan. Wanneer u een ‘credito non utilizzato’ of ‘credito residuo’ bon hebt, kunt u Tamoil Italia verzoeken het bedrag alsnog aan u uit te betalen. Zij hebben hiervoor de onderstaande gegevens nodig:

  • Een scan van het bonnetje
  • Uw adresgegevens
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Uw IBAN rekeningnummer en BIC code

U kunt uw verzoek samen met de bovenstaande gegevens sturen naar info@tamoil.it.

Ik heb geprobeerd bij Tamoil in Italië te tanken, maar dit is niet gelukt. Nu heb ik echter geen geld teruggekregen, maar wel een bonnetje uit de automaat. Hoe krijg ik toch mijn geld terug?

Wanneer u een ‘credito non utilizzato’ of ‘credito residuo’ bon hebt, kunt u Tamoil Italia verzoeken het bedrag alsnog aan u uit te betalen. Zij hebben hiervoor de onderstaande gegevens nodig:

  • Een scan van het bonnetje
  • Uw adresgegevens
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Uw IBAN rekeningnummer en BIC code

U kunt uw verzoek samen met de bovenstaande gegevens sturen naar info@tamoil.it.

Allesco Tankpas

Ik heb een brief gekregen over een wijziging. Wat is er precies aan de hand?

Tamoil Nederland B.V. heeft Allesco Olie B.V. enige jaren geleden overgenomen. Inmiddels zijn de Allesco stations omgekleurd van Esso naar Tamoil. Daarom zal Allesco gedurende 2019 formeel opgaan in Tamoil Nederland middels een juridische fusie. Wij hebben u via de brief hiervan op de hoogte gebracht en aangegeven wat er voor u verandert.

Wat verandert er nu precies?

De dieseladviesprijs van Tamoil ligt 0,4 ct/liter (incl. BTW) lager dan de dieseladviesprijs van Allesco. Met ingang van heden hebben wij de Allesco prijzen aangepast naar die van Tamoil: als u nu diesel tankt met uw Allesco pas heeft u dus mogelijk al meteen een financieel voordeel. 

Uw Allesco tankpassen die na 1 januari 2018 nog door u gebruikt zijn, zullen automatisch aan de Tamoil administratie worden toegevoegd. Uw Allesco pas kunt u dus gewoon zoals nu blijven gebruiken op alle 190 Tamoil stations, inclusief de voormalige Allesco stations. Wel ontvangt u vanaf 1 mei uw factuur van Tamoil Nederland in plaats van van Allesco onder een ander debiteurnummer. Uw facturen blijven geïncasseerd worden vanaf het bij ons bekende rekeningnummer en onder het bestaande Mandaat ID. Uw aan Allesco afgegeven incassomachtiging wordt dus door Tamoil voortgezet.

Vraagt u met ingang van  heden een vervangende of nieuwe tankpas aan? Uw pas zal dan worden vervangen door een Tamoil pas. Deze heeft als voordeel dat hij op ruim 500 stations wordt geaccepteerd. Voor de accepterende stations verwijzen we naar de pagina Tankstations op deze website.

Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met deze wijzigingen?

Als u niet akkoord gaat met de genoemde wijzigingen kunt u ons daarvan op de hoogte stellen door een email te sturen naar fusie@tamoil.nl. U kunt tot 4 weken na dagtekening van deze brief bezwaar maken. Zodra wij uw reactie hebben ontvangen, krijgt u van ons binnen 2 weken een ontvangstbevestiging hiervan. Uw Allesco tankpas(-sen) zal/zullen dan vanaf 1 mei 2019 worden geblokkeerd.

Mijn facturen worden nu afgeschreven door Tamoil i.p.v. Allesco. Mag dit wel?

Ja, Allesco en Tamoil zijn juridisch gefuseerd. Dat betekent dat alle rechten en plichten door Tamoil Nederland zijn overgenomen en ook dat alle condities voor u gelijk blijven. Mocht u bezwaar hebben tegen de administratieve wijziging als gevolg van de fusie dan kunt u dat tot 4 weken na ontvangst van de brief, die naar u gestuurd is, kenbaar maken via een mail naar fusie@tamoil.nl. U krijgt dan binnen 2 weken een ontvangstbevestiging, waarna uw Allesco passen vanaf 1 mei 2019 geblokkeerd worden.

Op welke tankstations kan ik met mijn Allesco tankpas terecht?

De Allesco tankpas wordt geaccepteerd op alle 190 Tamoil tankstations. Wilt u dat uw tankpas op ruim 500 locaties wordt geaccepteerd, waaronder alle tankstations in ons netwerk? Vraag dan een Tamoil tankpas aan.

Waarom worden Allesco tankpassen die na 1 januari 2018 niet meer gebruikt zijn niet toegevoegd aan de Tamoil administratie?

Wij gaan er vanuit dat tankpassen die na 1 januari 2018 niet meer gebruikt zijn ook niet meer gebruikt gaan worden. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom gebruik gestaakt is. Uit veiligheidsoverwegingen zullen deze tankpassen per 1 mei 2019 geblokkeerd worden. Mocht u toch behoefte hebben aan een extra tankpas: Neem contact op met onze Customer Service via 088-4007300 of stuur een mail naar info@tamoil.nl voor een Tamoil tankpas.

Waar kan ik een Tamoil tankpas aanvragen?

Neem contact op met onze Customer Service via 088-4007300 of stuur een mail naar info@tamoil.nl.

Mijn tankpas is defect/gestolen/kwijt. Wat nu?

In geval van verlies, diefstal of defect wordt uw tankpas vervangen door een Tamoil tankpas. U ontvangt dan eenmalig een nieuwe pincode.

Waar kan ik de adviesprijzen vinden die gebruikt worden voor de facturatie?

Via deze link https://tamoil.nl/prijzen vindt u de Tamoil adviesprijzen terug. Tamoil bepaalt dagelijks haar landelijke adviesprijzen op basis van internationale marktontwikkelingen.

De dieseladviesprijs van Tamoil ligt 0,4 ct/liter (incl. BTW) lager dan de dieseladviesprijs van Allesco. Met ingang van heden hebben wij de Allesco prijzen aangepast naar die van Tamoil: als u nu diesel tankt met uw Allesco pas heeft u dus mogelijk al meteen een financieel voordeel. 

Wat biedt de online portal op de Tamoil website mij?

In de online portal kunt u uw facturen raadplegen en uw tankpassen aanvragen en blokkeren. U vindt de klantportal op op deze website via het kopje voor Tankpashouders (rechtsbovenaan),

Ik kan niet inloggen in de klantportal/ik ben mijn inloggegevens voor de portal kwijt.

Neem even contact op met de Tamoil Customer Service via 088-4007300 of stuur een mail naar info@tamoil.nl.

Ik zie mijn tankpas(sen) niet terug in de klantportal. Wat nu?

Uw tankpassen zijn vanaf 1 mei 2019 zichtbaar in de klantportal. Mocht u na deze datum uw gegevens niet zien, neem dan contact op met de Customer Service. Tijdens kantooruren zijn zij bereikbaar op 088-4007300 of stuur een mail naar info@tamoill.nl

Ik zie een ander debiteurnummer op mijn factuur. Klopt dat?

Ja, Tamoil heeft de administratie van de Allesco tankpas geïntegreerd in de eigen administratie. U heeft een nieuw debiteurnummer gekregen. De afspraken en condities zijn echter gelijk gebleven.

Hoe kan ik mijn tankpas blokkeren?

Bij verlies of diefstal kunt u uw tankpas 24/7 blokkeren via de klantportal. Tijden kantooruren kan dit uiteraard ook via de Tamoil Customer Service via telefoonnummer 088-4007300. Houd uw debiteur- of kaartnummer bij de hand voor een snelle afwikkeling. Een debiteurnummer vindt u rechtsboven op de factuur. Het kaartnummer vindt u altijd terug op de tankbon.

Mijn tankpas is na 3x een verkeerde pincode intoetsen geblokkeerd. Wat moet ik doen?

Wanneer u drie keer een verkeerde pincode intoetst, wordt uw tankpas automatisch voor 24 uur geblokkeerd. Na het verstrijken van deze tijd kunt u de kaart weer gebruiken. Mocht u de pincode vergeten zijn, neem dan tijdens kantooruren contact op met de Tamoil Customer Service via telefoonnummer 088-4007300. Houdt u alstublieft uw kaartnummer bij de hand? Dan kunnen wij u snel helpen.

Waarom heeft mijn Allesco tankpas een limiet?

Tot onze spijt worden ook tankpassen geskimd en/of misbruikt. Om een eventuele schade bij misbruik zo klein mogelijk te houden, heeft Tamoil Nederland een limietensysteem ontwikkeld. De limiet is afhankelijk van het aantal malen dat u per dag en per week tankt en wordt eenmalig vastgesteld.

Mocht de limiet van uw tankpas niet toereikend zijn, neem dan even contact met ons op via 088-4007300. In overleg kan een kaartlimiet zowel naar boven als naar beneden aangepast worden.

Mijn Tamoil tankpas geeft bij aanbieding op de tankautomaat een foutcode. Wat betekent dit?

Neem contact op met de Tamoil Customer Service. Wij zijn tijdens kantooruren bereikbaar op telefoonnummer 088–4007300. Houdt u alstublieft uw kaartnummer bij de hand, zodat wij uw gegevens kunnen opvragen in ons systeem.